Beste ouder(s)/verzorger(s),
De eerste twee weken na de kerstvakantie zitten er alweer op. Wij hebben in de afgelopen weken het volgende gedaan:
-Rekenen: we hebben ons gefocust op strategieën die nog wat aandacht nodig hadden voor het maken van de doorstroomtoets. We hebben grote deelsommen uitgerekend doormiddel van een staartdeling. Ook zijn we bezig geweest met het uitrekenen van de omtrek, oppervlakte en de inhoud. Tijdens het automatiseren zijn de verhoudingstabellen weer aan bod bekomen.
-Spelling: het oefenen met de werkwoorden in de tegenwoordige tijd en in andere vormen stond centraal. Daarnaast zijn wij nog bezig geweest met het herhalen van voorgaande categorieën en het herkennen en gebruiken van de bedrijvende en lijdende vorm.
-Begrijpend lezen: we hebben meerdere teksten gelezen over slavernij en deze met elkaar besproken. Daarnaast stond het verhaal van Syntax Bosselman centraal. Van alle informatie die de kinderen hebben opgedaan, hebben zij een informatiekrant gemaakt.
-Taal: de kinderen werken toe naar een eindproduct. Dit blok staat het maken van een storyboard over een spellingcategorie centraal. Om dit storyboard te maken volgen we een stappenplan waarbij er per ‘take’ een illustratie en een voice-over gemaakt en bedacht moet worden.
-Beeldende vorming: we gaan een schilderij maken in pointillisme. Om dit goed uit te kunnen voeren hebben de kinderen voorgeoefend met deze techniek.
-Tekpark: wat was het weer een succes om met zijn allen naar het tekpark te mogen. De kinderen zijn aan de slag gedaan met het maken en programmeren van verschillende robots. Hierbij zien wij hoe goed de kinderen met elkaar kunnen samenwerken en de goede werkhoudingen die zij hierbij hebben.
(Thuis)lees tip van de week: Films die nergens draaien van Yorick Goldewijk
Wij wensen u alvast een fijn weekend!
Met vriendelijke groet,
Ingeborg de Bruin en Yannick Berends